Főoldal>Tippek, érdekességek>Mi kell a jó alváshoz?
Tippek, érdekességek

Mi kell a jó alváshoz?

A jó alvás, megfelelő mennyiségben elengedhetetlen a jó életminőség fenntartásához. A megfelelő mennyiségű és minőségű alvás hozzájárul a koncentrációképesség megőrzéséhez, produktívabb gondolkodáshoz. Ennek hiánya előbb-utóbb egészségi állapotunkon is megmutatkozik.

Egy felnőttnek átlagosan 8 óra alvásra van szüksége, ami természetesen egyénenként eltérő lehet. Ami fontos, hogy néhány tipp segítségével ezt a, kinek 7, kinek 10 óra alvást a lehető leghatékonyabban töltsük.

 

Először is szeretném sorba szedni, miket próbáljunk meg elkerülni.

Az a bizonyos kék fény. Ezt rövid hullámhosszú látható fényt a legtöbb elektromos berendezésünk –  mobiltelefon, tablet, TV – sugározza, mely eltolja az álmosság érzetét, ezzel megzavarja a belső óránkat. Lefekvés előtt ne nyomkodjuk telefonunkat az ágyban, próbáljuk ezeket a fényes eszközöket kizárni a hálószobából. Egyes szakemberek szerint hatása a koffeinéhez hasonló, aminek fogyasztását szintén érdemes a lefekvés előtti órákban kiiktatni, csakúgy, mint a dohányzást az alkoholt, és a nehéz, pikáns ételeket. Azonban nem csak a kék fényre kell odafigyelni, alvásidő előtt egy órával csökkentsük az erős fényt, ez segít szervezetünknek, hogy felkészüljön a nyugalmi időszakra, éjjel pedig igyekezzünk teljesen kizárni minden fényt. Egy dizájnos, sötétítő függönnyel, redőnnyel, vagy akár szemmaszkkal lehet ezt megtenni. Amennyire fontos a sok folyadék fogyasztása, annyira kellemetlen lehet, ha az éjszaka közepén kell kikászálódni a puha ágyból, hogy meglátogassuk a mosdót. Igyunk tehát továbbra is sokat, de lefekvési idő közeledtével ezt is minimalizáljuk. Ha nagyon messze érezzük még az estét, és szükségünk van egy frissítő alvásra délután, engedjük ezt meg magunknak, ám fél óránál hosszabb szieszta már felboríthatja a ritmusunkat.

Nézzük meg a sok negatívan ható tényező mellet azt is, mit tegyünk!

Első és legfontosabb a napi rutin kialakítása. Ha mindennap ugyanabban az időben kelünk és fekszünk, könnyen beállíthatjuk a belső óránkat, miután már magától fog jelezni, mikor mit kell tennünk. A rendszeres testmozgás nagyban hozzájárul a jó alváshoz, azonban ahhoz, hogy rendszeresnek nevezzük és érezzük, néhány hónap szükséges. Tehát ne adjuk fel, csak türelmesen folytassuk!

Na és mekkora befolyása van édes álmunkra a hálószobánknak?

A szobának nyugodt légkört kell árasztania. A falon inkább földszíneket, barna, szürke árnyalatokat, halvány sárga, kék, zöld színeket használjunk, és ezzel harmonizáló, személyiségünkhöz illő dekorációkkal egészítsük ki. Sokkal jobban fogjuk érezni magunkat, ha szobánkat tisztán tartjuk, és minden reggel beágyazunk. Ne sajnáljuk az időt a nekünk ideális matrac és párna megtalálására, rengeteget számít a megfelelő alátámasztás, hogy ne csak szellemileg, de fizikailag is tudjunk pihenni.

Ezek megfogadása, lényeges változást eredményezhet életünkben. Kezdetben kicsit nagyobb odafigyelés kellhet, de egy hónap elteltével már a ritmusunk részévé válik, és könnyű lesz megtartani.


Ha eladó/kiadó budapesti lakást, házat keresel, fordulj bizalommal munkatársainkhoz!
Email: info@centralhome.hu

Vagy keresd fel weboldalunkat, ahol további lakások közül is válogathatsz!
www.centralhome.hu